Pascal est enfoncé
Pascal est enfoncé

Pascal est enfoncé

Summary

Chaque soir avant de s'endormir, le petit Pascal fait une prière en compagnie de sa famille où il confie ses craintes et ses espérances. Lorsqu'il se retrouve seul pourtant, il prie encore une fois, afin de chuchoter ce qu'il n'ose pas dire tout haut : il a peur de la mort. Pascal est enfoncé est un récit muet d'inspiration autobiographique sous le trait d'un dessin délicat. Par petits détails et différentes anecdotes, le récit se développe et une évidence gagne l'esprit du petit personnage : ce sont des adultes qui écrivent les bandes dessinées pour enfants et le monde est plus compliqué qu'il n'y paraît. Après « le verre de lait », « Pascal est enfoncé » est le deuxième album de Pascal Matthey chez l'employé du Moi, ou comment un gag obscur de Boule et Bill et le décès d'un ami nous dessinent l'enfance en creux.

publisher

l'employé du Moi

Complete informations

digital version

Format Online comic
inside 68 pages
release 30-Apr-2015
isbn 9782930360812
language français
reading direction left to right

We value your privacy

Our partners and ourselves are using tools to ensure the correct operation of Sequencity, and select content tailored to your interests. Please give us your agreement or customize your preferences.

Modify
Accept
You must be at least 15.

Privacy settings

Operation tools

They are essential to the correct operation of Sequencity.
They allow you to purchase through our payment provider Stripe.

Performance tools

They allow us to improve our site and detect problems using Crashlytics.
They allow us to gather anonymous information related to visits through Google Analytics.
They are never used for commercial purposes.

Marketing tools and others

You must be at least 15.

They allow us to provide you with offers related to your interests, through social networks and ads, using the Facebook, Google and Rakuten advertising agencies.

Validate